פסיכולוג ילדים בחיפה

פסיכולוג ילדים בחיפה

מבוגרים רבים אוהבים להיזכר בערגה בתקופת הילדות שלהם – אבל המציאות היא שגם בגיל צעיר, ואפילו צעיר מאוד, ישנם קשיים בלתי מבוטלים וחלק מהילדים חווים מצוקה של ממש.

במקרים אלה ניתן לעזור להם, והפתרון הטוב ביותר הוא טיפול פסיכולוגי בחיפה.

בין המצוקות העיקריות שבעטיין מגיעים ילדים אל פסיכולוג ילדים בחיפה: חרדות שונות, פוסט טראומה, קושי ליצור אינטראקציות חברתיות תקינות, הפרעות התנהגות, קשיי קשב וריכוז ו-OCD.

טיפול לחיזוק המיומנויות החברתיות

קשרים חברתיים הם הבסיס החשוב ביותר לילדות מאושרת, אולם לא כל ילד מיומן ביצירת אינטראקציות נכונות.

טיפול פסיכולוגי בחיפה במקרים אלה מתמקד בהענקת מיומנויות תקשורת בין-אישית, וכן בפיתוח היכולות של הילד ליצור שיח רגשי, לשלוט בכעסים (שבמקרים רבים מחריבים חברויות), לדחות סיפוקים, להתמודד עם פחדים שונים, לשפר את הדימוי העצמי (כך שלא ירגיש נחות ביחס לילדים אחרים) ובנוסף מקנה כלים אפקטיביים לוויסות חושי ורגשי.

חרדות

חרדות בגילאים הצעירים נפוצות הרבה יותר מכפי שנהוג לחשוב, אבל הבשורה הטובה היא שבשלב מוקדם בחיים קל יותר להעלים אותן, ובפרט אם מגיעים אל פסיכולוג ילדים בחיפה שהוא איש מקצוע מיומן.

השיטה הטובה ביותר לטיפול בחרדות היא CBT, שקושרת את הפן הקוגניטיבי (תפיסה שגויה של המציאות שיוצרת תגובה פיזיולוגית חריפה) עם הפן ההתנהגותי ובכך מאפשר את סילוק שורשי החרדה בדרך להעלמת הסימפטומים.

פסיכולוג ילדים בחיפה ופוסט טראומה

טיפול קוגניטיבי התנהגותי – CBT – מתאים מאוד גם במקרים שבהם הטיפול הפסיכולוגי בילדים בחיפה מתמקד בפוסט טראומה.

המקור לפוסט טראומה יכול להיות גירושין של ההורים, מחלה קשה של אחד ההורים (או של חבר טוב), תאונת דרכים שהוא נפגע בה או אפילו היה עד לה, אירוע טרור קשה או חוויה קשה בזמן מלחמה – ובכל מקרה הטיפול הפסיכולוגי, שמערב גם את ההורים שהופכים לחלק בלתי נפרד מתהליך העיבוד של האירוע הטראומתי אצל הילד, מצליח להחזיר לילדים את האפשרות לנהל שגרה סבירה ואת שמחת החיים.

קשיי קשב וריכוז

בשנים האחרונות המודעות לקשיי הקשב והריכוז גבוהה מאוד, וכן התעצמה ההבנה כי חשוב מאוד לעזור לילד שסובל מקשיים אלה.

פסיכולוג ילדים בחיפה יסייע לבעלי קשיי קשב וריכוז להחזיר לעצמם את השליטה בחיים ובעיקר למצות את הפוטנציאל שלהם גם כשישנו קושי להתרכז.

השאר תגובה