חיפוי קירות – בשביל מה צריך ואיך עושים את זה?

חיפוי קירות

מהי המטרה של חיפוי הקירות וכיצד עושים את זה? מה עוד אפשר לחפות? על כל זאת ועוד תוכלו לקרוא בהמשך.

מהו חיפוי קירות ומהי מטרתו?

חיפוי קירות זהו אמצעי לעיטור הקירות ושמירה עליהם. ישנן דרכים שונות לחפות קירות שונים, בהן נעסוק בהרחבה בהמשך, בעזרתן ניתן ליצור מראה דקורטיבי מושלם לכל חלל שתבחרו. למעשה, מדובר על הדבקה של חלקים נוספים על הקיר, אשר יוצרים ביחד מראה ייחודי לקיר ובשילוב עם שאר מרכיבי החלל, נוצרת אווירה מיוחדת.

מאיפה זה מוכר לנו?

בעבר היה נהוג לחפות את קירות המטבח באריחים צבעוניים במטרה לאפשר ניקוי נוח יותר בתום הבישול וגם ליצור בו מראה נעים יותר. האריחים הצבעוניים של פעם פינו את מקומם לאריחים יותר מודרניים ובנוסף, כיום בעלי בתים רבים בוחרים לעטר את הקירות השונים בכל רחבי הבית במטרה ליצור אווירה מיוחדת בכל חלל. בנוסף, היה נהוג בעבר גם לצפות את הקירות בטפטים מיוחדים, שכיום נראים מיושנים וחסרי ייחוד.

אפשרויות חיפוי

כאמור, חיפוי קירות ניתן לעשות בדרכים שונות. לדוגמה, ניתן לחפות קירות באמצעות אריחים עם תבליטים שונים או מעטרים בצורות שונות וכמו כן, ניתן גם לחפות אותם בחיפוי דמוי טפט בעיצוב מודרני ומרשים במיוחד. את החיפויים השונים ניתן לבחור לשים על מספר קירות, על קיר בודד או על חלק מסוים מהקיר לפי בחירתכם.

אופן הביצוע

יש חיפויי קירות, אותם ניתן לשים באופן עצמאי, בעיקר אם יש לכם ידי זהב. יחד עם זאת, מרבית החיפויים דורשים התקנה על ידי אנשי מקצוע ובאופן כללי, אם אתם רוצים להגיע לתוצאות הטובות ביותר, עדיף שתשקיעו עוד מעט בשביל לקבל חיפוי מקצועי.

לא רק על הקירות!

אם אתם רוצים מראה ייחודי ומיוחד בבית, תוכלו לבחור לשים חיפויים לא על הקירות, אלא על התקרה. חיפוי של התקרה יוצר תחושת מרווח בבית ונותן מראה ייחודי בכל חלל שבו הוא נמצא. כמובן, חיפוי של תקרה דורש עוד יותר מקצועיות מאשר חיפוי קירות ולכן במקרה כזה חשוב עוד יותר להיעזר באנשי מקצוע.