סוגי חניונים

אין ספק כי חניונים הפזורים באזורים השונים בערים הגדולות הן בעולם והן בישראל הם פתרון חניה מצוין אשר פעמים רבות חוסך לנו זמן בחיפוש אחר חניה הקרובה לאזור בו אנו רוצים לחנות. בישראל יש כמה סוגים פופולאריים של חניונים חלקם ממוקמים באזורים של מרכזים מסחריים או קניונים, אחרים ליד מבנים ציבוריים חשובים בהם דרושה נגישות גבוהה כמו בנקים, סופרים, קופות חולים, סניפי דואר, בתי קולנוע ויש גם חניונים שממוקמים בנקודות שונות בעיר בהן תושבי אותה עיר יכולים גם הם ליהנות מפתרון חניה נוח ליד ביתם- אלו נפוצים בעיקר בעיר תל אביב.

סוגי חניונים – יתרונות וחסרונות

  • חניון פתוח- מדובר ברחבת חניה גדולה ויכולה להיות גם קטנה הנמצאת במקום פתוח בלי גג אלא מתחת לכיפת השמיים. החיסרון של אותם אזורי חניה בא לידי ביטוי כאשר מזג האוויר בחוץ קיצוני – חורף וקיץ שכן בעונת הקיץ הרכב נוטה להתחמם מאוד ובעונת החורף אנו עלולים להתרטב בקלות בהיותנו יוצאים ונכנסים לרכב. היתרון בחניה זו הוא בכך שפעמים רבות אנו יכולים לחנות בה בחינם או לחלופין לשלם מחיר עלות סמלי.
  • חניון מקורה – בשונה מהחניון הפתוח, חניון מקורה הינו חניון סגור ולכן אין כאן בעיה של מזג אוויר והרבה יותר נעים לחזור לרכב. החניה בחניונים מהסוג הזה לרוב תהיה יקרה יותר (לעתים תתומחר לפי שעה) וזה כמובן החיסרון.

אלו הם שני החניונים הנפוצים ביותר כאשר קיימים סוגים נוספים אשר תופסים תאוצה בשנים האחרונות כמו למשל החניון האלקטרוני שאינו דורש נוכחות של כרטיסן הגובה את הכסף. המכונה יודעת לזהות באופן אוטומטי רכבים הנכנסים ויוצאים מהחניון וגם יודעת לזהות מתי אותו נהג שילם ולכן השער של החניון נפתח אוטומטית לאחר התשלום ועם היציאה של אוטו רכב מהחניון. טרם אתם נכנסים לחניון ספיציפי בפעם הראשונה, מומלץ לבדוק את עלויות החניה בו, זאת בכדי למנוע מצב של הפתעה ביציאה. בנוסף, כדאי לבחון את שעות הפתיחה והסגירה של החניון שכן קיימים חניונים אשר נסגרים בשעות שהן פחות קונבנציונליות. במידה ואת יודעים כי אתם עומדים להתעקב ולחזור לרכב רק בשעות הקטנות של הלילה, יש לחנות את הרכב שלכם בחניון הפועל 24 שעות ביממה עם עדיפות לתשלום חד פעמי – חניונים בתל אביב או בערים גדולות אשר החניונים פרוסים באזורים שונים כמו לדוגמא חיפה, באר שבע וכדומה.