חיתוך עץ בלייזר – טכנולוגיה שחייבים להכיר

וודאי נתקלתם ושמעתם על טכנולוגיית הלייזר הפועלת על אנרגיה של חום בכל מיני תחומים והיבטים החל מתחום הרפואה, דרך תחום הקוסמטיקה האסתטית ועד לתחומים שונים בתעשייה כמו אומנות, עיצוב, אדריכלות וכדומה. למעשה, אין סוף לדברים שאפשר לעשות ולייצר באמצעות טכנולוגיית הלייזר. אחד התהליכים שעברו שיפורים ושינויים בשנים האחרונות בהקשר הזה נקרא חיתוך עץ בלייזר טכנולוגיה בה בעלי עסקים, אמנים, מעצבים ושאר בעלי מקצוע עושים שימוש במסות גדולות.

אחד היתרונות אצל חיתוכי לייזר באופן כללי במגוון חומרי גלם וחיתוך עץ בלייזר באופן ספיציפי בא לידי ביטוי ברמת הדיוק של טכנולוגיה זו. לכן, כל אדם העוסק עם חומר העץ ובא איתו במגע חייב להכיר את הטכנולוגיה הזו שכן ניתן לבצע באמצעותה המון סוגים של גימורים וצורות.

חיתוך עץ בלייזר איך זה עובד?

עץ הוא חומר גלם שעובדים איתו בכל העולם וכאמור בכל מיני תחומים בעיקר בתחום עיצוב הבית, רהיטים, חיפויים אך גם בתחומים כמו אמנות, שלטים לעסקים, פרסום ועוד. אחד היתרונות של חומר העץ בנוסף ליתרונותיו הרבים בא לידי ביטוי בכך שהוא נחשב לחומר מאוד מאוד גמיש. לכן ניתן להכין ממנו כל כך הרבה מוצרים ופריטים החל מגדרות עץ, דרך מדרגות עץ ועד למוצרים קטנים יותר כמו מסגרות, סטנדים, פתרונות אחסון וכדומה. זו הסיבה שהשילוב בין חומר הגלם עץ לבין קרן הלייזר מביא איתו תוצאות שהן לא פחות ממושלמות. הקרן בפועל יכולה לחתוך לא רק עץ אלא גם חומרים קשים יותר כמו מתכות, זכוכית, פרספקס, בדים למשל ועוד. התהליך של חיתוך עץ בלייזר בדומה לשאר חומרי הגלם נעשה באמצעות קרן לייזר שפועלת בסנכרון ובמקביל לתוכנת מחשב בה מפורטים מאפייני החיתוך. המחשב ״מנחה״ את קרן הלייזר לאן בדיוק עליה להגיע ובאיזה אופן כך שמתבצע חיתוך מדויק וברמת גימור גבוהה.

יתרונות נוספים של תהליך החיתוך בחומר הגלם עץ ובאמצעות שימוש בקרן הלייזר הם שמדובר בתהליך נקי, העץ נשאר בדיוק כמו שהיה במקומות שבהם לא בוצע החיתוך ויחד עם זאת מדובר בתהליך שנחשב לזול יחסית בשונה מתהליכי ייצור אחרים כמו חריטה ידנית למשל או חיתוך ידני. השימוש בטכנולוגיה זו מאפשר לנו לחסוך זמן, כסף והרבה אנרגיה.

האם ניתן לחתוך כל סוג עץ ניתן בלייזר?

ניתן לבצע חיתוך בלייזר על מגוון סוגי עצים  וביניהם: בוק, ליבנה, לוחות עץ MDF, עץ אורן, עץ בלזה,  לוחות עץ MDF המצופים בפולימר ייעודי לסובלימציה וסוגי עץ נוספים.

יש לזכור שתכונות החומר כגון טקסטורה, חוזק וצפיפות, שונות בין סוגי העצים.

מוצרי עץ בחיתוך לייזר

יש כל כך הרבה מוצרי ופריטי עץ שניתן להשתמש עליהם בחיתוך לייזר. עץ הוא אחד החומרים הנפוצים ביותר עליו מתבצעים עבודות חריטה וחיתוך למיניהם. העבודות והמוצרים מגוונים מאוד, החל מדלתות מעוצבות וכלה בריהוט מעוצב, ארגזים מגשים ופריטים דקורטיביים שונים, שילוט ועוד.