למה לימודי איפור מבטיחים קריירה מתגמלת? חנוך רידר מסביר

שוק התעסוקה של ימינו עובר שינויים דרמטיים מאוד, ועל פי כל ההערכות של כל המומחים בתחום מגמה זו צפויה להתחזק ומקצועות רבים שישנם היום צפויים פשוט להיעלם מן העולם. בהתאם בפני כל מי שנמצא או נמצאת בראשית הדרך המקצועית ניצב אתגר של ממש – למצוא מסלול שמבטיח קריירה מתגמלת לא רק בהווה, ולא רק בעתיד הנראה לעין אלא גם בטווח הרחוק יותר.

לימודי איפור הם מסלול שכדאי מאוד לבחור בו מהבחינה הנ"ל. כמובן שכדאי להיות גם בעלי זיקה לתחום האיפור והאסתטיקה, בעלי ובעלות יד יציבה ויכולת לעבוד בצורה מדויקת לחלוטין וגם יצירתיות לא תזיק, ועוד המלצה של חנוך רידר, מי שהיה מבעלי איל מקיאג', אחד המותגים היותר חזקים בתחום האיפור ורשת שגם מפעילה מספר מכללות המכשירות מאפרות ומאפרים, היא ללמוד במקום מקצועי שמספק קרש קפיצה אמיתי לקריירה.

למה קריירה באיפור היא כדאית גם כשלוקחים בחשבון את הטווח הארוך?

רוב המקצועות שצפויים להיעלם מן העולם הם כאלה שבהם לנו בני אדם אין יתרון של ממש על פני המחשבים והמכונות, אם תרצו הרובוטים, ואפילו להיפך – יעיל יותר, קל יותר ונכון יותר לבצע את הפעולות הנדרשת במסגרת מקצועות אלה באופן אוטומטי. דוגמה אחת לכך היא נהגי מוניות, שעפ"י כל ההערכות יוחלפו ע"י מכוניות שיודעות לנהוג בעצמן, וגם המחסנאים למשל יאבדו את עבודתם, סביר להניח, לרובוטים זריזים ויעילים ובעצם כבר כיום זוהי מגמה מובהקת.

איפור, לעומת זאת, מחייב תשומת לב לניואנסים עדינים, ובמיוחד אם רוצים להבטיח מראה מושלם, יצירתיות ותפישת עולם אסתטית ייחודית – מרכיבים שקשה עד בלתי אפשרי לייצר באמצעות בינה מלאכותית. בנוסף נדרשת עדינות רבה שלרובוטים עדיין אין, ומעבר לכך איפור נתפש ברוב המקרים כפעולה אינטימית משהו, שלא נכון להפקיד אותה בידיים מכניות.

סיבה טובה נוספת ללמוד איפור בדרך לקריירה ארוכת טווח היא המודעות ההולכת וגוברת של המין האנושי לחשיבות האסתטיקה ולתרומתה המשמעותית לאיכות החיים. כל מקצועות העיצוב זוכים לפריחה, בין אם מדובר על עיצוב פנים, עיצוב מוצר, עיצוב תעשייתי, עיצוב שיער וכו', וגם האיפור הוא חלק מכך ולפי חנוך רידר עם הנשים רק נרצה להשקיע עוד ועוד באיפור מקצועי ואיכותי במיוחד.

איפה כדאי ללמוד איפור לפי חנוך רידר?

באופן טבעי ההמלצה הראשונה של חנוך רידר היא על לימודי איפור באיל מקיאג', הרשת שאותה בעצם הקים (על בסיס חנות בארה"ב, אולם כאן בארץ הרשת זכתה למאפיינים ייחודיים רבים). למכללה שמפעילה הרשת סניפים בתל אביב, בני ברק, ירושלים, באר שבע וחיפה.

מקומות נוספים שמציעים לימודי איפור ברמה גבוהה הם המכללה של ירין שחף, אחד השמות המוכרים במיוחד בתחום האיפור בישראל – מכללה זו שוכנת בתל אביב ומציעה שלל קורסים והכשרות. עוד מאפרת ותיקה שהקימה גם בית ספר לאיפור היא רווית אסף, והלימודים של בית הספר שלה מתקיימים באשדוד, ירושלים, באר שבע ותל אביב. עוד בתל אביב: קורס איפור מושקע של המאפרת המנוסה והמוערכת עדה לזרוגן, וברמת גן הסמוכה נמצא בית הספר לאיפור של מיקי בוגנים (בוגר איל מקיאג', אגב).

בכל המקרים הנ"ל, וגם בבתי ספר לאיפור אחרים, מושם דגש רב לא רק על הקניית ידע תאורטי אלא גם על התנסויות מעשיות רבות ככל האפשר, שבמהלכן גם מתגבש תיק העבודות של כל תלמיד ותלמידה, כך שכבר עם תום הלימודים ניתן להפגין את היכולות ולהתחיל ליהנות מקריירה מתגמלת.