מתי כדאי להוסיף אביזרים לרכב?

אביזרים לרכב

באופן טבעי כולנו רוצים לשדרג את המכוניות שלנו עוד ועוד – כדי ליהנות מנסיעה בטוחה במיוחד, משימוש נוח ויעיל ברכב וגם כדי שהוא יהיה אסתטי עד מאוד. בהתאם פותחו עבורנו אינספור אביזרי רכב, וכדאי לדעת מהן האפשרויות העומדות בפנינו בדרך לחוויית נהיגה ונסיעה מיטבית.

בטיחות

הקטגוריה העיקרית של אביזרים לרכב היא מערכות שמטרתן שדרוג רמת הבטיחות של המכונית. בקבוצה זו תוכלו למצוא חיישני רוורס שעוזרים לנו להימנע ממצבים מביכים כשאנחנו נוסעים לאחור (ובהקשר זה כדאי לזכור שגם נהגים זהירים ומיומנים במיוחד עלולים להיקלע למצבים שכאלה), TPMS (מערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים – מערכת חשובה מאוד שמתריעה כשישנה ירידה חדה ופתאומית בלחץ האוויר באחד הצמיגים ומאפשרת לנהג להגיב במהירות לפני שהוא מאבד שליטה), כריות אוויר (שתפקידן הוא להגן על הנוסעים במצבים של תאונה), מערכת שמירת מרחק, מערכת זיהוי תמרורים, מערכת בקרת סטייה מנתיב ועוד אופציות שבסופו של דבר יתמזגו לכדי מכונית אוטונומית.

נוחות

מטרה נוספת של אבזור הרכב יכולה להיות הפיכת החיים שלנו לנוחים יותר. בקטגוריה זו ניתן למצוא למשל גגון לרכב כדי שיהיה לנו קל לקחת לטיולים את כל מה שאנחנו צריכים, מערכות ניווט מתקדמות כדי שתמיד נגיע למחוז חפצנו בדרך הקלה והיעילה ביותר, מצלמת תיעוד דרך כדי שבמידת הצורך יהיה לנו קל להוכיח שנהגנו כשורה, משענות יד וישנם עוד אביזרים לרכב שמנעימים את השהות במכונית כמו למשל מערכות שמע מתקדמות או מסכי DVD.

אסתטיקה

פסי קישוט מניקל או כרום, ציפויים לרכב, חלונות כהים (קחו בחשבון שהחוק מאפשר להתקין אותם רק על השמשות שליד המושבים האחוריים!), ספוילרים, כיסוי כרום למראות או לפנסים האחוריים וישנן עוד אפשרויות – כל אלה הם אביזרי רכב שמקנים למכונית שלכם מראה מיוחד ובעצם מאפשרים לכם להביא לידי ביטוי את האישיות שלכם.

אביזרים לרכב שטח

אביזרים לרכב שטח כוללים מגינים שהרי בשטח נדרשת למרכיבים השונים של המכונית הגנה נוספת (מה גם שמגן משדרג גם את המראה ומקנה למכונית חזות אגרסיבית), מדרכות צד, כיסויים לגלגל הרזרבי ועוד.

בכל מקרה חשוב לרכוש את האביזרים ולהתקין אותם ברכב רק אצל אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים.