איך לבחור לחצן מצוקה?

לחצן מצוקה הוא פתרון מצוין לקשישים שחיים לבד וחוששים ממצב שבו לא יוכלו להתקשר למוקד חירום, להמתין למענה ולשוחח עם האדם מהצד השני. גם אוכלוסיות אחרות שנמצאות בסיכון לפגיעה וישנם מצבים שבהם נדרשת עזרה מידית יפיקו תועלת רבה ממכשיר שניתן פשוט ללחוץ עליו בזמן מצוקה כדי ליידע גורמים מקצועיים על כך. בכל מקרה חשוב לבחור באופן מושכל את החברה שמספקת את השירות, כדי שהתועלת תהיה אכן גבוהה ועל-מנת לזכות בראש שקט באמת.

איכות השירות

לחצן המצוקה עצמו הוא מוצר פשוט למדי, ולכן הפרמטר העיקרי הוא איכות השירות שתקבלו. מוקד מאויש מסביב לשעון הוא כמובן חובה, ובנוסף חשוב לוודא שהמענה המקצועי אכן ניתן באופן מידי – אדם שחש ברע ולכן לוחץ על הכפתור שמעיד על מצוקה חייב לקבל את העזרה המתאימה תוך זמן קצר ככל האפשר, כשכל המתנה ועיכוב עלולים לגרום להחמרת המצב.

עלויות נוספות

הבסיס לקבלת שירות לחצן מצוקה הוא תשלום דמי מנוי חודשיים. בנוסף תיתכן גביית סכומי כסף נוספים עבור שירותים ספציפיים – למשל סיוע בהרמה לקשיש כבד משקל שנפל ואחד מילדיו נמצא אצלו אבל זקוק לעזרה. בהתאם חשוב לבדוק מראש אילו שירותים כבר כלולים בשירות הבסיסי, ועל מה תצטרכו לשלם בנפרד (וכמה כמובן).

המלצות

עוד המלצה היא לבקש מכל חברה אשר מספקת את השירות של לחצן המצוקה לספק המלצות של לקוחות קיימים. בדרך זו תוכלו לקבל חוות דעת אותנטיות של מי שכבר ביקשו להיעזר בשירות יקר הערך – ויודעים בדיוק עד כמה הוא יעיל, זמין ומקצועי. בהקשר זה כדאי לדעת כי מוקד החירום אמור לזהות את סוג המצוקה, ולשלוח בהתאם רופא עד הבית, אמבולנס ובמקרים מסוימים גם משטרה או כוח כיבוי אש.

הסוגים השונים של לחצן מצוקה

באופן עקרוני לחצן מצוקה הוא כאמור מכשיר פשוט. יש בו כפתור שלחיצה מייצרת מיד התחברות אל המוקד, וכפתור נוסף שמאפשר לבטל את הפנייה אם הלחיצה התרחשה בטעות. החיבור למוקד הופך את המכשיר למעין אינטרקום כך שבמוקד יכולים לשמוע אוטומטית את הנעשה בבית האדם, מבלי שהוא יצטרך לבצע שום פעולה נוספת. עוד אופציה היא שעון שבתוכו משולב לחצן המצוקה, כך שהכפתור שמזעיק עזרה נמצא כל הזמן על היד של האדם.