בתי הזיקוק של קבוצת בזן

בתי הזיקוק הנפט הם המתחם התעשייתי הגדול בעולם. הם מעבדים נפט גולמי למוצרים שונים כמו בנזין, סולר, דלק סילוני ומוצרים אחרים המבוססים על נפט. בתי זיקוק נפט מסווגים לשלוש קטגוריות עיקריות: משולב, ייצוא משולב ועצמאי. לבתי הזיקוק המשולבים יש בית זיקוק ומסוף נפט המחובר למערכת צינורות. לבתי זיקוק של יצוא משולב יש בית זיקוק ומסוף יצוא המחובר למערכת צינורות. לבתי זיקוק עצמאיים אין כל קשר עם צינורות או מסופים אחרים.

בתי זיקוק לנפט הם מרכיב מרכזי בכלכלה העולמית. הם אחראים על אספקת דלק לתעשיות ולצרכנים שונים. תעשייה זו שווה 2 טריליון דולר ברחבי העולם והיא צפויה לצמוח בקצב של 7% מדי שנה. קבוצת בזן מפעילה בתי זיקוק בישראל אשר אחראים על ייצור אנרגיה משמעותית לתעשייה שלנו.

מייעלים את השימוש בבתי זיקוק

בתי זיקוק לנפט הם הסוג הנפוץ ביותר של מתקן תעשייתי. הם משמשים להמרת נפט גולמי למגוון רחב של מוצרים כגון בנזין, סולר, דלק סילוני, חומרי סיכה ופטרוכימיקלים. בתי זיקוק לנפט קיימים למעלה מ-100 שנה והתפתחו עם הטכנולוגיה המשתנות ומגמות השוק. הראשון נבנה בשנת 1892 על ידי חברת Standard Oil בקליבלנד, אוהיו. המצאת תהליך הפיצוח איפשרה להפוך את הנפט לבנזין מה שהוביל לצמיחה מהירה של מחירי הבנזין משנת 1916 ואילך.

הפקת אנרגיה משמעותית לתעשייה

בתי זיקוק לנפט הם המפתח לחברה המודרנית שלנו. הם מספקים לנו מגוון רחב של סחורות ושירותים שאנו זקוקים להם מדי יום. שמן הוא חלק מרכזי בחיי היומיום שלנו, אבל לייצור שלו יש כמה חסרונות. תהליך הפקת הנפט מהאדמה אינו נקי, והוא עלול לזהם את האוויר והמים סביבו. זה גם יוצר פליטת גזי חממה שתורמים להתחממות כדור הארץ.

כדי להתמודד עם בעיות אלו, בתי זיקוק נפט משתמשים כעת בטכנולוגיות מתקדמות אשר הופכות את התהליך כולו להרבה יותר יעיל. בתי זיקוק נפט מעבדים נפט גולמי למגוון רחב של דלקים וכימיקלים. בתי זיקוק נפט חיוניים לייצור דלק, והם קיימים מאז 1856. הם חלק בלתי נפרד מהכלכלה העולמית ועיצבו את החברה שלנו כפי שאנו מכירים אותה. המשמעות היא שהם ממלאים תפקיד מפתח בכלכלה העולמית.